Ένας στους τέσσερις χρήστες του διαδικτύου κόλλησε ιό στην Ελλάδα το 2015 Τεχνολογία

ιντερνετ

Ενώ το 2010 το ποσοστό των χρηστών που «κόλλησαν ιό» μέσω του διαδικτύου ανερχόταν στην ΕΕ σε 31%, το 2015 μειώθηκε στο 21%.  Στην Ελλάδα το ποσοστό των χρηστών που «κόλλησαν ιό» το 2015 ήταν 25%, από 34% το 2010. Η χώρα με τους περισσότερους ιούς υπολογιστών είναι τα Σκόπια (71%) και ακολουθεί η Κροατία (41%).

Γενικότερα, ένας στους τέσσερις χρήστες του διαδικτύου στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετώπισε προβλήματα ασφάλειας το 2015, όπως ιούς, καταχρηστική χρήση προσωπικών πληροφοριών, πρόσβαση ακατάλληλων ιστοσελίδων από τα παιδιά κ.α., σύμφωνα με τη Eurostat.

Λόγω φοβιών, περίπου ένας στους πέντε Ευρωπαίους χρήστες δεν έκανε διαδικτυακές αγορές (19%) ή δεν χρησιμοποίησε διαδικτυακές τραπεζικές υπηρεσίες (18%). Το 13% απέφυγαν να συνδεθούν ασύρματα στο διαδίκτυο εκτός του σπιτιού τους (στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόνο 2%).

Στη χώρα μας, σύμφωνα με τη Eurostat, πέρυσι, 26 στους 100 χρήστες αντιμετώπισαν προβλήματα ασφαλείας στο Ίντερνετ, δηλαδή όσο ο μέσος όρος στην ΕΕ (25%). Το 15% των Ελλήνων χρηστών απέφυγαν τις online αγορές και το 22% τις online τραπεζικές συναλλαγές.

Τα λιγότερα προβλήματα ασφαλείας, κατά τη χρήση του διαδικτύου, εμφανίζουν η Τσεχία (10%), η Ολλανδία (11%), η Σλοβακία (13%), η Ιρλανδία (14%) και η Κύπρος (15%). Τα μεγαλύτερα έχουν η Κροατία (42%), η Ουγγαρία (39%), η Πορτογαλία (36%), τη Μάλτα (34%) και η Γαλλία (33%).

Το 23% των παιδιών στην Ελλάδα περνά δύο έως τρεις ώρες την ημέρα στο ίντερνετ

Στην Ελλάδα, τα παιδιά έχουν «κολλήσει» στο διαδίκτυο, σύμφωνα με έρευνα της Wind στο πλαίσιο της εκστρατείας kids@safety, καθώς ο μέσος όρος καθημερινής χρήσης του ίντερνετ από αυτά είναι οι δύο ώρες.

Το 55% των Ελληνόπουλων συνδέεται μία έως δύο ώρες την ημέρα στο διαδίκτυο, ενώ το 23% δύο έως τρεις ώρες. Το 2% «σερφάρουν» για πάνω από πέντε ώρες καθημερινά, ενώ το 5% τρεις έως τέσσερις ώρες. Μόνο το 13% συνδέεται για λιγότερο από μία ώρα, ενώ ένα 2% δεν έχει καθόλου πρόσβαση στο ίντερνετ.

Όμως, μόνο λίγος χρόνος (το 13%) αφιερώνεται από τα παιδιά στο διαδίκτυο για να αναζητήσουν σχολικά βοηθήματα και πληροφορίες για τα μαθήματά τους. Τα περισσότερα παιδιά (69%) «μπαίνουν online» για να ψυχαγωγηθούν, το 36% για να παίξουν ηλεκτρονικά παιχνίδια, το 33% για να δουν μουσικά βίντεο, το 14% για να δουν ταινίες, παιδικά και κόμικς, το 3% για να συνομιλήσουν με φίλους και το 2% για να συνδεθούν στα κοινωνικά δίκτυα, όπως το Facebook.

Σύμφωνα με την έρευνα, στο 74% των ελληνικών οικογενειών ο υπολογιστής για τα παιδιά βρίσκεται σε κοινόχρηστο χώρο (σαλόνι-καθιστικό-κουζίνα-χολ) υπό την επίβλεψη των γονέων, ενώ στο 5% το παιδί έχει υπολογιστή στο δωμάτιό του.